Eerste bezoek GroeneHart

Het is nog maar anderhalve week geleden dat wij bij onze verloskundige zaten en het bericht kregen dat ons kindje anencefalie heeft. Voor ons gevoel zijn er al weken voorbij gegaan. Veel gesprekken gehad. Veel nagedacht. Veel gehuild en toch ook gelachen.

Inmiddels zijn de ergste emoties voorbij en moeten we door... voor onze kinderen.

Vandaag stond er een bezoek gepland bij het Groene Hart in Gouda. We vonden het toch wel spannend. Het gesprek begon eigenlijk al snel met de vraag wat willen we... zwangerschap afbreken of uitdragen.

Ook daar hebben we de afgelopen week over nagedacht. Mijn eerste reactie was vorige week dat het maar weggehaald moest worden. Dit zou zo zwaar worden, niet te doen. Maar dat rijmt ook zo niet met ons geloof... In het "Onze Vader" staat toch ook "uw wil geschiede..." Ook is de Bijbel heel duidelijk over het leven... Ik kan er heel kort over zijn... Exodus 20:13 SamenleesBijbel: Vermoord niemand.
Hoe kunnen wij dan ons kindje wat leeft van het leven beroven? Het is God die hierover gaat. Hoe zwaar het ook zal zijn.

Dus aangegeven dat wij deze zwangerschap uitdragen. En dat was prima natuurlijk, onze eigen keuze die ze respecteren! Ze gaan het voor ons zo aangenaam mogelijk maken. Het voelde allemaal erg fijn, we zijn gerustgesteld, onze vragen beantwoord. Blij dat we voor dit Ziekenhuis hebben gekozen.

Ook hebben we weer een echo gehad. Hij/zij maakt een soort koprol... Zo leuk! Ook mogen we bij elk bezoek een echo maken. Echt fijn dat ze zo meedenken!

In principe gaat dit een gewone zwangerschap worden zoals bij alle zwangerschappen gaat bij gezonde kindjes. Het is niet gevaarlijk voor mij als moeder. Alleen ja... alles is dubbel...

Ik had bv. al zwangerschapsdozen aangevraagd, je weet wel van die gratis dozen... nou er kwam een bon dat ik er 1 kon ophalen. Volgens Aniek moest ik die gewoon ophalen, "leuk joh mam, zit er weer een speen in" "Tja Aniek ik weet t even niet hoor... ik denk niet dat we een speen nodig hebben."

Zo wordt je steeds weer geconfronteerd ...

Wij willen iedereen heel erg bedanken voor het meeleven op welke manier dan ook!


Psalm 139


Geen opmerkingen:

Een reactie posten